Як відкрити хімчистку в Україні в 2020 році - Покрокова інструкція

kak otkrit himchistky v 2020

Якщо ви замислювалися над тим, як відкрити хімчистку, то напевно вже вивчали питання рентабельності і конкуренції в цьому бізнесі. Цей тип побутової послуги набирає в Україні все більшої популярності, оскільки у людей стає менше вільного часу для догляду за речами. Плюс, з’являється багато одягу, який потребує професійного догляду, за чим користувачі і звертаються до найближчої хімчистки.

Відкриття хімчистки в Україні – досить складний і трудомісткий процес. Необхідно знайти відповідне приміщення, узгодити роботу з багатьма інстанціями, закупити необхідне обладнання, навчити персонал і вибудувати прибуткову стратегію. Ми вирішили скласти невелику інструкцію по запуску хімчистки під ключ, яка допоможе новачкові стартувати в цій справі і вийти на стабільний дохід.

Вибір формату та бізнес-моделі

Для початку необхідно визначитися, як саме ви будете запускати бізнес. Сьогодні існує кілька варіантів:

  1. Купити франшизу. Це найпростіший і прогнозований варіант, при якому не потрібно витрачати величезні ресурси на маркетинг і рекламу. Ви купуєте право на використання вже відомої торгової марки і оформляєте за рекомендаціями власника своє приміщення. Головний мінус тут в тому, що доведеться регулярно платити роялті власнику франшизи, що позначиться на загальній прибутковості.
  2. Запустити самостійний проект. Займатися цим варто тільки в тому випадку, якщо ви розумієте, як влаштований цей бізнес. Без підтримки і експертних консультацій буде складно підібрати обладнання, налагодити виробництво і розвивати свою торгову марку. Якщо у вас немає в цьому експертних знань – за все доведеться платити, що помітно збільшить інвестиції в проект.

Перед тим як відкрити хімчистку, потрібно продумати, на який сегмент користувачів ви будете орієнтуватися. Найвигідніший варіант – обслуговування власників дорогих речей. Така фірма повинна розташовуватися або в центральних районах міста, або поруч з елітними мікрорайонами, де живуть потенційні клієнти. Чистка хутра, шкіряних речей, брендового і дизайнерського одягу в таких районах дуже затребувана. Коштує послуга в кілька разів дорожча за звичайну. Однак і відповідальність тут вище, адже в разі псування доведеться виплачувати солідну компенсацію.

Якщо орієнтуватися на масовий сегмент, то необхідно забезпечити високе завантаження свого виробництва. Відповідно, розміщуватися варто поруч з великим готельним комплексом, студентським містечком, лікарнею або житловим масивом.

Оформлення ФОП

Визначившись з форматом бізнесу можна переходити до етапу державної реєстрації. Оформляти ТОВ або інший тип компаній для цього не потрібно, достатньо простої реєстрації в якості приватного підприємця.

Щоб зрозуміти, яка група оподаткування підходить найкраще, необхідно підготувати бізнес-план хімчистки. У цьому документі варто:

  • розписати обрану бізнес-модель;
  • підрахувати витрати на покупку устаткування;
  • проаналізувати конкурентів і скласти стратегію розвитку;
  • спрогнозувати рентабельність і прибутковість проекту.

Якщо ваш річний оборот буде 3 млн грн. – перша і друга група оподаткування точно не підійдуть. Розгляньте варіант третьої групи, де максимальне обмеження становить 5 млн. грн.

У єдинників третьої групи є вибір: працювати з ПДВ або без нього. Відмінності між варіантами в ставках податку та ведення обліку. Однак ми рекомендуємо запускати ФОП з ПДВ. Це помітно спростить співпрацю з корпоративними клієнтами і зробить вашу фірму більш привабливою, так як партнери зможуть накопичувати податковий кредит.

Аналіз ринку і вибір місця розташування

Хімчистка – бізнес локальний, прив’язаний до певного району, тому вкрай важливо грамотно вибрати розташування. Для цього спочатку проведіть аналіз конкурентів.

Що потрібно вивчити:

  1. кількість точок хімчистки в районі декількох кварталів;
  2. тип бізнесу конкурентів (преміум, економ або середнебюджетна чистка);
  3. асортимент послуг;
  4. цінова політика.

Після ретельної оцінки картина стане набагато ясніше. Відразу стане зрозуміло, де є потенціал розгортати роботу, а куди краще не потикатися. Наприклад, якщо ви вирішили запускати економ-чистку, а поруч існує компанія з преміум сегменту, конкурувати один з одним ви практично не будете. Однак важливо оцінити ще й клієнтську базу. Можливо, в обраному районі просто немає аудиторії, яка буде замовляти бюджетні послуги.

Деякі компанії вдаються до хитрощів і діють у такий спосіб: виробниче приміщення знімають в промисловій і віддаленій частині міста, а в найвигідніших точках відкривають пункти прийому-видачі. Це дуже вдала стратегія, яка дозволить максимально оптимізувати бюджет і не витрачати величезні гроші в спеціальну підготовку приміщень в зручному для роботи районі.

Вибір технології чистки

Такий бізнес як хімчистка вимагає детального технологічного прорахунку перед запуском. Важливо розуміти, що існує дві основні технології, від вибору яких буде повністю залежати весь подальший виробничий процес.

Розберемося обидві детально:

  • Суха чистка – використовуються спеціальні розчинники, які без води прибирають забруднення з одягу. При цьому тканина не сідає і не деформується, а масляні, жирні та інші плями видаляються без сліду. Найпопулярнішим реагентом тут є перхлоретілен (ПХЕ). Однак він дуже токсичний і летючий, тому його використовують тільки в машинах замкнута циклу. Існують також екологічні розчинники на основі силікону (Intense, Sensene).
  • Аквачистка – більш екологічне виробництво, в якому основну роботу виконує вода із спеціальними миючими засобами. Вода – універсальний розчинник, який легко справляється з виведенням плям з волокон, а спеціальні присадки не дозволяють бруду знову проникнути в структуру тканини. Мінус технології в тому, що не всі речі можна з її допомогою вичистити.

Щоб ваша компанія стала успішною і приносила хороший прибуток, можна спробувати скомбінувати дві цих технології. Устаткування для аквачистки недороге і ефективне. Воно може стати основою виробничого циклу. Для складних і делікатних речей доведеться придбати невелику суху лінію, яка буде працювати з обмеженим обсягом. Таким чином, ви не втратите жодного клієнта.

Закупівля обладнання

Розберемося з тим, що потрібно для відкриття хімчистки і з покупки яких машин варто починати. Відразу відзначимо, що закладена продуктивність буде безпосередньо впливати на кількість необхідної техніки. Якщо ви запланували переробку 500 кг білизни за добу, приготуйтеся до того, що доведеться інвестувати велику суму в обладнання.

Машини для хімічного чищення

Головна техніка для хімічної обробки тканин – спеціальні пральні машини. Для сухого режиму використовуються моделі замкнутого типу, в яких реагенти циркулюють всередині і не зливаються в каналізацію. В Україні популярні машини хімчістки від італійського виробника Renzacci, в асортименті якого є як невеликі апарати з завантаженням в 10-15 кг, так і промислові машини на 40-80 кг.

Щоб розуміти, скільки коштує відкрити суху хімчистку, розберемо невеликий приклад. Апарат на 12 кг Renzacci PROGRESS 4U 30 обійдеться в суму близько 500 000 грн., В залежності від комплектації. Це на порядок дорожче, ніж аналоги з акварежимом. Наприклад, машини для аквачистки UNIMAC серії UY із завантаженням 13 кг можна купити всього за 6-7 тисяч євро. При цьому вона також буде працювати в промисловому режимі, і видавати якісний результат. Однак, як ми вже згадували вище, не всі речі можна чистити за допомогою води.

Саме від продуктивності машини буде залежати загальне навантаження на виробництво. Якщо ви плануєте обробляти 500 кг білизни за зміну, розраховуйте обладнання за наступним алгоритмом:

  • один цикл чистки – 40-60 хвилин;
  • за 8-ми годинну зміну можна зробити 7-9 завантажень;
  • одна машина на 15 кг здатна видавати в день 105-135 кг білизни.

Щоб збільшити продуктивність, потрібно додавати додаткову техніку. Бажано вибирати моделі одного виробника, які мають однакові режими. В такому разі не будуть з’являтися збої в циклах.

Сушка і прасування

Перед тим, як відкрити свою хімчистку, потрібно вибрати обладнання для фінальної обробки одягу. На відміну від пралень, де великий потік прямої білизни і можна використовувати продуктивні прасувальні катки, в хімчистку в основному потрапляє фасонна білизна. Для її прасування потрібна більш універсальна техніка, наприклад:

  • пароманекени – апарат для швидкого і простого досушування і розгладження сорочок, курток, пальто і навіть шуб. Всередину манекена подається пар з повітрям, який через спеціальний сепаратор осушується і подається на одяг. В результаті складки видаляються швидко і делікатно;
  • парові прасувальні станції – класичні для пралень варіанти праски з потужним паровим генератором. З їх допомогою легко обробити будь-яку тканину і повернути їй гладкість.

Вартість пароманекена становить 2-5 тисяч євро. Парові столи коштують набагато дешевше, до 1000-1500 євро. Результат в обох варіантів буде ідентичний. Але у випадку зі столом витрачається більше ручної праці.

Упаковка і складування

Після чистки білизну необхідно підготувати для видачі клієнтам. Найкраще її акуратно упакувати і скласти на зберігання в спеціальну шафу. Для цього необхідно купити пакувальну машину з плівкою для фасонного одягу. З її допомогою за кілька секунд одяг можна акуратно обернути і захистити від вологості і забруднення.

Систематизація бізнесу і навчання персоналу

Операційні стандарти роботи – важливий елемент бізнесу на чищенні речей. Усі речі, які надходять, повинні проходити чітку процедуру обслуговування і поверталися замовнику в ідеальному стані. Збої в роботі і накладки потрібно максимально виключити. А таке можливо тільки в системному бізнесі.

Щоб систематизувати роботу власник повинен займатися:

  • поліпшенням технологічних процесів;
  • створенням чітких інструкцій для персоналу;
  • підвищенням кваліфікації фахівців;
  • модернізацією виробництва.

Реклама і просування

Без реклами сьогодні не працює жоден бізнес. Конкуренція є скрізь і за кожного клієнта доводиться боротися. Виграють ті фірми, які максимально щільно займаються залученням і утриманням користувачів.

Досвідчені маркетологи рекомендують наступний алгоритм:

  1. брендування точки прийому і видачі одягу;
  2. офлайн реклама в сусідніх районах;
  3. інтернет-сайт з переліком послуг і цінами;
  4. «Живі» соціальні мережі.

Задіюйте максимальну кількість каналів залучення клієнтів. Якщо активна реклама завантажить ваше виробництво на максимум – варто задуматися про розширення.

Загальний бюджет

Давайте підрахуємо, скільки коштує обладнання для хімчистки, продуктивністю 500 кг / зміну. Початкові інвестиції в запуск складуть:

  • закупівля обладнання – від 50 000 євро;
  • підготовка приміщення – від 5 000 євро;
  • оформлення бізнесу – від 300 євро;
  • стартова закупівля хімії – 800-1000 євро.

Далі будуть щомісячні витрати, які також частково можна підрахувати:

  • орендна плата – 15-20 тис. грн .;
  • оплата комунальних – 20-30 тис. грн .;
  • заробітна плата для трьох співробітників – від 30 тис. грн .;
  • реклама – 5-6 тис. грн.

Ми розібралися що потрібно, щоб відкрити хімчистку, і який на це піде бюджет. Шукайте приміщення, оцінюйте свої фінансові можливості і реалізуйте успішний проект. Вдалої роботи!

Comments are closed